Senaste inläggen

Av HL Ridskola - 28 juli 2015 09:40

Fjun är en otroligt snäll häst i all hantering. Han är väldigt snäll i dressyren och kan skolor såsom skänkelvikning, öppna och sluta i skritt och trav. Tre trevliga gånarter. Fjun är säker på galoppombyten. I hoppning så taggar han till och har ganska mycket egen motor, Fjun har gjort många snabba omhoppningar genom sina år här på ridskolan och har vunnit flera interna hopptävlingar. Om du gillar snabba skogsturer så är Fjun rätt häst för dig. Badturerna är lite läskiga men när man väl kommit i så är det skojigt.

Ras: danskt hallvblod

Ålder: 14år

Typ: storhäst

Härstammning: e. orkens tex u. Fylla

Av HL Ridskola - 10 maj 2015 14:29

Apple är en elegant och nätt formad häst. Älskar du dressyr så är han något för dig för han är också en dryssyr fantast. I hoppningen är han duktig och har gått bana på 95cm och enstaka hinder på 110cm, han har en bra teknik och hoppar med mjuka fina språng. I hanteringen så är han snäll och gosig. Både nybörjare och rutinerade ryttare kan njuta av honom. Han kom till ridskolan år 2012.

ras: holststeiner/svenk ridhäst

ålder: 14år

härstamning: E. Maue U. Sherry

Av HL Ridskola - 10 maj 2015 14:13

Marz är en trevlig kille med glatt humör. Riktigt trevlig i dressyren kan många skolor och har tävlat LA innan han bytte kariär och blev ridskolehäst. Han hoppar mer med glädje än teknik, har gått bana på 75cm och hoppat enstaka hinder på 90cm. På uteritterna så sitter man tryggt i sadeln och man kan lita på honom i alla lägen. Trevlig i hantering och en mysig häst. Han kom till ridskolan år 2012. Man får passa sig om man har godis för Marz är en liten godisgris.

ras: svenskt halvblod

ålder: 13år

härstamning: E. Classic U. Ginger

Av HL Ridskola - 10 maj 2015 14:00

Fritz är en hoppglad häst som älskar hoppning i alla dess former. Han kräver sin ryttare på uteritterna då han ibland blir lite för glad. I hoppningen så har han gått bana på 130cm och hoppat enstaka hinder på 140cm med tidigare ryttare. Kul att rida i dressyr och kan bl.a skänkelvikning, öppna och sluta. Trevlig i boxen då han är en kelsjuk häst.

ras: arabkorsning

ålder: 10år

härstammning: E. Forever U. Cassie

Av HL Ridskola - 10 maj 2015 13:44

Jamba är en stor och snäll häst. Han hoppar med stor säkerhet och har fina mjuka språng, kräver dock en viss hjälp av ryttaren vi högre hinder för att få en bra avsprångspunkt, han har hoppat bana på 80cm och enstaka hinder upp mot 1m. I dressyren med Jamba behöver ryttaren ha ett bra tålamod och gott humör men om man kämpar länge så kan man uppnå ett fint samspel. En snäll nybörjar häst.

ras: P.R.E

ålder: 12år

härstamning: E. Kartoffel U. Escadona

fotograf: Bob Langrish

Av HL Ridskola - 2 november 2014 14:57

Flingan är en glad och pigg häst som älskar hoppning. Hon är även väldigt snäll i stallet. Flingan går lika bra med nybörjare som med ryttare med lite mer erfarenhet. Hon har hoppat bana på ca 85cm och enstaka hinder på ca 105cm. Hon älskar att busa i hagen med bästa kompisen Little Prinsses och om man har tur så kan dom bjuda på ett riktigt shownummer. Flingan är en av de hästar som bott längst på ridaskolan och hon älskar sitt jobb.

Ras: appolossa

Kön: sto
Ålder: 13

Typ: stor häst

Härstamning: E:Floppsy U:okänd

Foto: Christiane Slawik

Av HL Ridskola - 2 november 2014 14:41

Fläcken är en trevlig liten ponny som är snäll både i hantering och ridning för han busar aldrig och lyssnar väldigt bra. Men istället så brukar det bli desto mer bus i hagen med sin brorsa Sigge. Bakom den lilla snälla ponnyn så finns det även en stor talang inom dressyr. Fläcken har gått Lb.

Ras: shetlandsponny

Ålder: 8

Typ: A-ponny
Härstammning: E:Hajpa U:Dorina

Foto:Christiane Slawik

Av HL Ridskola - 2 november 2014 14:29

Sigge är en stor favorit hos framförallt de minsta eleverna men även dem som är äldre. Han är ett riktigt litet charmtroll. Sigge är bra på både hoppning och dressyr men det blir lite extra kul när det finns bommar med. Han är väldigt lyhörd. Sigge älskar att bli ompysslad i stallet.

Ras: shetlandsponny
Ålder: 9